23 hetes magzat

Itt a 23. héten bizonyára már sokszor érzed a baba mozgását. Sőt még egyfajta napirend is megfigyelhető. Igaz, gyakran pont veled ellentétes ritmusban. Lehet, hogy épp, amikor a pihenni akarsz, a baba akkor a legélénkebb. Ez még a szülés utáni héten is megfigyelhető egy darabig, aztán majd összehangolódtok.

Néha a pici egészen magasan helyezkedik el, néha viszont egészen lent a szeméremcsontnál. Előfordulhat, hogy a gyomorsav egy kis kellemetlenséget okoz. Próbálkozz olyan savközömbösítő tablettákkal, amik a terhesség alatt is fogyaszthatók (pl.: Rennie).

Lássuk, mit csinál eközben a pocaklakó!

23 hetes magzat

Hossza 29 cm, súlya 500 gramm
•    Előfordulhat, hogy a babád csuklik.
•    Bőre még ráncos, kell még „húsosodnia”.
•    A baba nagyon virgonc, mozgással válaszol.
•    Megjelenik az aktív alváskor megjelenő gyors szemmozgás (REM) fázis. Ilyenkor szoktunk álmodni.
•    Biztos, hogy a baba már képes a fájdalom érzésére is.
•    A kezén és lábujjain a körmök is már kiformálódtak.
•    A magzat szeme még mindig csukva van.

Mit jelent a Braxton Hicks féle összehúzódás?

A héten már érezheted a méh időnkénti összehúzódását és elernyedését. Ezt nevezik Braxton Hicks összehúzódásnak, ami fájdalommentes, de kicsit kellemetlen lehet. Ez a megkeményedés teljesen normális, mivel segíti a méh növekedését, és megfelelő keringést biztosít a méh vérereiben. Ilyenkor általában a has alsó része megkeményedik 1-2 percig. Pihenésre a fájdalom jellemzően elmúlik.

Stresszes vagy fáradt nap után ez gyakoribb lehet. Ha egy órán belül több mint négyszer érzékeled, akkor jelezd az orvosodnak, mert idő előtti szülés megindulás előjele lehet. Valószínűleg a magnézium tabletta adagot kell egy kicsit emelni.

Egy kis terhestorna

Fontos, hogy megőrizd az aktivitásodat a terhesség egész ideje alatt. Gyakorold a helyes testtartást, és végezz rendszeresen csípőerősítő és vérkeringés javító gyakorlatokat. Fontos, hogy fokozatosan, és ne hirtelen kezdj neki, a gyakorlatokat lassan, ritmikusan végezd, és minden gyakorlat után pihenj 1-2 percet.

Csípőgyakorlat

•    Ülj le a padlóra, hátadat támaszd a falnak.
•    Tedd össze a két talpad és sarkad, közel a testedhez, két térdedet óvatosan told a padló felé.
•    Két lábadat a padlón tárd szét, amennyire csak bírod.
•    Érezned kell, hogy feszül az ágyékod.

Láb vérkeringésének javítása 1

•    Feküdj hanyatt, kicsit emeld meg a bal lábadat.
•    Miközben térdedet megfeszíted, bokádat fordítsd el először az óramutató járásával megegyező, majd azzal ellentétes irányba.
•    Ugyanezt ismételd meg a jobb lábaddal.

Láb vérkeringésének javítása 2

•    Állj fel, bal lábadat tartsd egyenesen és hagyd a földön, a jobbal pedig áll lábujjhegyre.
•    Most végezd el a gyakorlatot váltott lábbal.
•    Könnyű, bármikor elvégezhető gyakorlat.

A tornázás befejeztével mindig pihenj egy kicsit!

Olvass tovább, hasznos jótanácsokkal várunk. Tarts velünk a következő héten is!

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás