25 hetes magzat

A 25. hét körül már gyorsan gyarapszik a súlyod. Lehet, hogy a növekvő pocakod miatt nehezebb az alvás is. És ez sajnos nem csak az éjszakákat keserítheti meg, hanem a nappalokat is, hiszen egy kiegyensúlyozott naphoz kipihentnek lehet legjobban nekiállni.
Ha kényelmetlen a fekvés, szerezz be Pocifix terhes párnát, meg fogod látni, hogy nagy segítséget jelent a terhesség hátralevő részében. Ráadásul majd nem csak alvásnál használhatod, hanem ülésnél is remek támaszt nyújt. Ha megerőltetőnek tartod a munkát, próbálj meg távmunkában, vagy részmunkaidőben tovább dolgozni.

Nézzük meg mekkora a babád ebben az időszakban!

25 hetes magzat

Hossza 31 cm, súlya 700 gramm.
•    Egyre több magzatvizet iszik, amitől gyakran csuklik.
•    Gyűrött a bőre, de már nem annyira átlátszó.
•    Kinyíltak az orr-nyílásai, és már légző-mozgásokat is végez.
•    Gerince gyorsan fejlődik.
•    Összehúzva magát, magzati pózban fekszik. A karok a mellkason, kezek ökölbe szorítva, a térdek felhúzva vannak.
•    Mostantól hetente kb. 1 cm-t nő, egyre jobban hízik.
•    Már felismerhető egyfajta alvási ritmus nála.
•    Bár továbbra is élénken mozog, ettől az időtől kezdve kevesebb helye van a forgolódásra.
•    A baba csontjainak belseje is megkeményedik.
•    Mostantól a teste egy kicsit gyorsabban növekszik, hogy behozza a fej arányát.
•    Szemeit már kinyitja, reagál az erős fényekre.
•    Teljesen képes érzékelni a fájdalmat.
•    Ilyenkor még minden baba bőrének ugyanolyan a színe, később fog csak pigmentálódni.

Segítség visszerek!

A sárgatest hormon megnövekedése elősegíti a vénafalak ellazulását. Ezért hajlamos sok kismama ilyenkor visszeresedésre. Ezen felül a növekvő magzat is nyomást gyakorol a vénákra, ezzel akadályozza meg a vér visszaáramlását, így alakul ki pangás, ami értágulást okoz. A testben lévő több folyadék pedig ödémát okozhat.

Hasznos tippek visszér esetén

  1. Ülő munka esetén polcold fel a lábadat, valamint ne tedd keresztbe.
  2. Iktass be szünetet, egy kis járkálást, átmozgatást.
  3. Egy helyben ne álldogálj sokat.
  4. Húzz kényelmes cipőt.
  5. Este a lábaidat fektesd magasra, kicsit térdben behajlítva, így a legjobb a vér áramlása.
  6. Kerüld a meleg vizes fürdőket. Inkább zuhanyozz, lábaidon váltogatva a hideg és a meleg vizet.
  7. Mozogj rendszeresen, a kismamatorna és az úszás is remek a lábpanaszok ellen.
  8. Figyelj oda a súlygyarapodásra is, hisz a megnövekedett teher fokozhatja a problémát.

Hamarosan vége a második trimeszternek. Tarts velünk a továbbiakban is!

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás