Terhességi derékfájás

Hogyan lehet megelőzni vagy enyhíteni? Mit tehetsz ellene?

Jól teszed, ha a terhesség alatt már nem végzel megerőltető munkát. Igen ám, de egy kismama számára már az ülés is lehet megerőltető. Tehát az ülő munkát is okosan kell végezni, nehogy a derékfájás miatt a terhesség második fele kínszenvedés legyen.

Derékfájás a terhesség alatt. Vajon mi okozza?

Túlterheltség

Ha túl sok mindent akarsz elvégezni, és kevesebb figyelmet szentelsz a pihenésre, akkor egy idő után a szervezeted megérzi. Jobb, ha inkább tudomásul veszed: kismamaként már nem végezhetsz el annyi mindent, mint korábban.

Hirtelen mozgás

Nem tesz jót, ha hirtelen felugrasz a székből vagy gyors, minden átmenet nélküli testtartás-változtatást végzel. Próbálj meg átváltani egy lassúbb tempóra, hamar rá fogsz jönni, hogy hosszú távon jót teszel vele.

Hason levő zsírréteg

A görnyedt testtartásért felelős lehet, a hason levő zsírpárna növekedése is. Persze ez nem egyedi eset, hiszen a terhesség alatt, a szervezet a baba védelmére a hasra és a csípőre irányítja a puha zsírréteget.

Sok ülés

A sok ülés szintén derékfájás okozója lehet. Figyelj oda az autóvezetésre is, hiszen ha sokat ülsz a volán mögött, az ugyanolyan ülőmunkát jelent, ugyanúgy megterheli a gerincet, mintha kemény széken ülnél.

Így vedd fel a versenyt a terhességi derékfájás ellen!

  1. Mindig húzd ki magad, legjobb, ha egyenesen állsz!
  2. Porszívózás, takarítás és egyéb házi munkák elvégzésekor ne terheld túl a derekadat! Ha elfáradtál, pihenj egyet, ne mondd azt, hogy ezt még befejezem és utána pihenek.
  3. A terhesség alatt hordj lapos sarkú cipőt!
  4. Amikor ülsz, dőlj hátra a széken, ne egyenesen ülj, mert azzal terheled a medencét
  5. Derekadat mindig támaszd meg, ha ülsz: autóban, irodában vagy éppen otthon a fotelben, ebédlőasztalnál egyaránt. Erre itt egy jó megoldás! >>>
  6. Ha esetleg sokat kell vasalnod, szerezz be bárszékhez hasonló vasalószéket.
  7. Alvásnál figyelj arra, hogy inkább az oldaladon feküdj. A babának is kényelmesebb és a derekadat, hátadat is kíméled.

Összességében elmondható, hogy ülés, fekvés, állás kismamaként már több odafigyelést igényel. Ügyelj a különböző testtartásokra, ezzel sok kellemetlenségtől óvhatod meg magad.

Olvasd el, hogyan tudsz jobban pihenni a terhesség alatt! >>>

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás